ZE ŽIVOTA: RECENZE JOOLZ DAY2/HUB

Už, když vylétla první vlaštovka o tom, že Joozl přijde na trh s novým městským rádoby golfákem, tak jsem věděla, že ten prostě musíme mít. Už jenom proto, že je navržený na městské chození, vození autem a hlavně celkově cestování. I letadlem.
A tak, když byla první možnost ho vidět, tak jsem byla jedna z prvních, která na něj stála frontu. Bylo to na veletrhu Pro dítě v Brně. Tam jsem se utvrdila, že to je ta správná volba a zastane Day2 ve chvílích, na které Day2 není úplně vhodný. Začali jsme tedy přemýšlet o barvě. Hub se prodává ve třech a to šedivá, tmavě modrá a černá. Nemuseli jsme přemýšlet dlouho a vybrali modrou. V modré jsme chtěli i Day2, ale nakonec se rozhodli pro béžovou. Proč ale máme šedivý? Asi víte, že jsme cestovali do Amsterdamu a sháněli jsme na tuto cestu kočárek. Nakonec přišla informace, že pár dní před odletem by měl konečně dorazit kočárek do České republiky. Fabrika to ale rozvrhla tak, že nejprve vyrobila černé a šedé a modré nechala až na červen. A tak jsme náš výběr přehodnotili a nakonec vybrali šedivý. Proto máme s mama brno gangem všechny stejný. Všechny tři jsme letěly do Amsterdamu a všechny tři řešily stejný cestovatelský problém. Ale ta šedivá je také nádherná a tak výběru rozhodně nelituji.

Proč vám tohle ale píši. Chodí mi hodně dotazů, jaký je rozdíl mezi Day2 a Hub a také, jak jsme spokojeni. Tak vám to tady sepíši.

JOOLZ DAY2
Day2 je velký pevný kočárek s širokým korýtkovým posedem a rostoucí podnožkou. Je to opravdu pan kočár. Je stabilní, pevný, krásně ovladatelný, perfektně odpružený. V nabídce je spousta doplňků a tak lze přidat například sluneční clonu nebo letní vzdušné sedátko. Oboje máme a oboje si nemůžu vynachválit.
Jsem opravdu ráda, že jsem se pro tuto značku a tento typ rozhodla. Dokonce i lidé, které jsem do ní lanařila a nedali na mě, tak nyní přiznávají, že do Joolz Day2 měli jít. Člověk hlavně řeší cenu a tak jde do třeba o pár tisíc levnějšího kočáru. Já ale říkám jedno. Plno lidí si také koupí drahý mobil a za to mu to líto není dát a přitom na kočárku šetří. S kočárem budete trávit každý den minimálně dva roky a tak je dobré mít kočár, který je pohodlný, praktický a nejlépe ještě pěkný. Značka Joolz má jednu výhodu a to, že je známá a lidé o ní ví, že je kvalitní a tak i po dvou dětech se dobře prodává. Takže když to vezmete kolem a kolem, tak vás kočár nakonec vyjde úplně stejně, ne-li lépe, než nějaký levnější. Ale chápu, že pro někoho je opravdu drahý a tak nemá na výběr.
Nevím přesně, co k tomuto kočárku ještě napsat. Asi to, že jsem po roce používání nenašla jedinou věc, která by mi vadila nebo kterou bych kritizovala. Možná mám dvě malé věci. Jedna je koš pod kočárkem. Je menší a přístupný jen z jedné strany a tak se do něj nevejde moc věcí. Na jednu stranu říkám, že čím větší prostor člověk má, tím víc krámů tahá. Na druhou stranu s rostoucím dítětem toho je potřeba více a více, jako jídlo, pití, hračky či výbava na pískoviště a tak se musí řešit, kam se to vše dá. Proto mám XL Joolz nákupní tašku, kterou lze nacvaknout za klasickou přebalovací tašku a problém je vyřešen. Druhý malý detail, který bych změnila je, že bych přidala druhou řadu zipu na stříšku. Oproti Day1 je tam aspoň jeden, na který se zapne buď kšilt nebo sluneční clona. Když byl Tobínek malý, tak jsme mu dávala sluneční clonu, protože převážně spal nebo jen tak letmo koukal a bylo mu to jedno. Jenže nyní, když roste, tak chce koukat kolem sebe a tak sluneční clonu dávám pouze, když spí. Jenže jakmile se vzbudí, tak by se hodil kšilt na stříšku. Jelikož je tam ale jen jedna řada zipů, tak jde dát buď jedno nebo druhé. Ale to je opravdu detail malého hnidopicha, který neví, co kritizovat, protože ten kočárek je jednoduše perfektní. A to jak do města, tak do terénu.
Ještě bych ráda vychválila jeho délku. Jelikož Joolz je holandská značka a Holanďané jsou nejvyšší lidé na světe, tak tyto kočárky jsou opravdu dlouhé. Opticky to klame a lidé si myslí, že jsem úzké. Srovnávaly jsme madlo a podložku se švagrovou, která má naopak opticky hodně široký kočár a jsou úplně stejný. Češi jsou třetí nejvyšší lidé na světě a já nejsem zrovna nejmenší (177 cm) a tak jsem předpokládala, že i Tobínek nám poroste. V korbičce vydržel do ukončeného 10 měsíce a to i s Polar kožichem vystlaným fusakem. Kdyby už neseděl a nepokoušel se mi z korby vyskočit, tak tam je možná i doteď :-). Stejně tak je řešen sporťák. Opěrátko na nohy roste s dítětem a tak ho jen vysouváte dle potřeby. Takže nejprve máte kratší sporťák a končíte u opravdu dlouhého sporťáku.
A poslední věc, která stojí za zmínku. Konstrukce na korbu a sporťák je stejná. Takže z praktických úložných důvodů je to opravdu skvělé. Nemáte zvlášť korbu a zvlášť spoťák. Jen se odepne zip a přepne látka a je to.


JOOLZ HUB
Hub je úplně jiný druh kočárku. Dobře, ne úplně, ale je už navržen na konkrétní účely. Hlavními prvky je skladnost, lehkost, určen na cestování a do města. Takže pokud hledáte něco jako golfky, tak tohle je rozhodně dobrá volba.
Kočárek se skládá z jednoho dílu a tak pouhým jedním tahem ho složíte do malé placky, kterou si díky popruhu můžete dát přes rameno. Zatímco Day2 nám zabere téměř celý kufr, tak Hub se nám vešel do kufru auta i se třemi velkými kufry na cestování.
Samozřejmě jeho skladnost a lehkost má své důsledky a to, že je kočárek užší a kratší. Toto rozpoutalo na různých fórech diskuze, zda se do něj vejde dítě i ve třech letech. Spousta maminek dokázala, že i tří a půl leté dítě se tam vejde. Jasně, nemá půl metru nad sebou a půl metru místa pod sebou. Ale to nemá ani v klasických golfkách. A hlavně je důležité myslet na jedno, dítě v třech a půl letech by mělo chodit už asi samo. I když chápu, že na nějaké dovolené, na kterých se hodně chodí, tak se hodí. A na to si myslím, že opravdu poslouží.
Oproti Day2 v něm vidím několik výhod. Posed lze položit do rovna. Day2 má korýtkové sezení a tak jsme ze začátku řešili jeden zásadní problém. Tobínek miloval usínat na bříšku a vlastně nespal jinak. Proto jsme se tak báli přejít do korýtkového sporťáku, kde musí spát jen na zádech. Nakonec byla obava zbytečná. Přechodem na sporťák se naučil spát i na zádech. Ale když jsme měli Hub a já ho zkusila položit do rovna, tak se sám otočil na bok a třeba i na bříško a usnul. Takže toto využíváme maximálně. Jo a i na bříšku jde připoutat. Na to se mě hodně vás ptalo. Další výhodu má v košíku pod kočárkem. Ač je velikost koše úplně stejná, tak má přístup ze dvou stran a to je rozhodně snazší. Dopředu dávám deku a dozadu tašku s jídlem. A třetí výhoda je skladnost. To už jsem zmiňovala několikrát. Takže tento kočárek máme daný na stálo v autě a používáme ho právě na cestování, protože skládání a rozkládání je raz, dva a hlavně se u toho člověk tolik nenadře, protože je lehčí a skládá se z jednoho kusu a dokonce je v úrovni očí síťovaná a tak skrze ní může dítě pokukovat.
Ještě bych se asi měla zmínit o konstrukci. Ta je díky skladnosti a určení k cestování lehčí. Proto se může zdát, že kočárek ufoukne vítr. Aspoň takový jsem měla zprvu pocit. Ale je to jen tím, že Day2 je opravdu pan kočár přikovaný k zemi. Takže je to pouhé zdání. Díky jeho lehkosti se perfektně ovládá jednou rukou. To jsem si myslela i o Day2 a je tomu tak, ale když jsem jednou vystupovala s Hubem z tramvaje, tak jsem si uvědomila, jak snadno se s ním dá ve slalomu plném lidí kličkovat. Tohle je opravdu perfektní
Doplňků ke kočárku je zatím po málu. Spíše jen ty, které jsou i na klasický Joolz. Využíváme jeden hlavní a to XL nákupní tašku. U sporťáku mi klasická přebalovací taška divně bimbala a mě to rozčilovalo. A tak jsem tam dala tuto tašku a je to perfektní. Zacvakává se na 4 úchyty a tak drží svěle.


SHRNUTÍ
Hodně lidí se mě ptá, zda bych si Hub pořídila jako hlavní kočár. Já odpovídám, že ne. Day2 je pan kočár, který je více do terénu, je větší a bytelnější. Ale myslím si, že je to jen můj osobní pocit, protože mám každodenní srovnání mezi těmito druhy.
Lidé, kteří měli kočár jiné značky a horší kvality říkají, že si ho nechají jako hlavní kočár a jsou maximálně spokojení. A tak si myslím, že to je opravdu individuální a hlavně je to o tom, na co jste zvyklí.

Pokud máte nějaké dotazy, tak se ptejte. Myslím, že jsem vše sepsala, ale možná mi něco vypadlo.

Pokud vybíráte první kočár, tak přeji šťastnou ruku při výběru. A pokud vybíráte kočár na lítačku, tak přeji to samé a rozhodně se na Hub zajděte podívat. Nebo mě někdy zastavte třeba na trzích nebo kdekoliv jinde mě potkáte a můžeme to probrat. Stejně tak jsem to udělala s jednou čtenářkou na Mini festivalu, která si ho chtěla koupit a ještě ho neviděla naživo.


Mějte se krásně,
líbá vaše Kačí

6 komentářů:

  1. Ahoj tento članek se mi právě hodi. Vybírám první kočárek a pro značku Joolz už jsem vícemeně rozhodnutá. Řeším ale který? Nejvetsi dilema mám mezi Day2 a Geo2. Nemáš ohledně nich nějaké tipy co mi pomůžou? Žijeme ve městě ale často cestujeme. Děkuju a přeju hezký den :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Day je více městský, geo je více terénní, ale řekla bych že to je srovnatelné. Day je hodně do terénu, projede písek, projede sníh, projede pole, projede kameny, je krásně odpružený na kostky na chodníku...zatím jsem nenašla místo, kde bych se nedostala či si stěžovala.

      Vymazat
  2. Moc děkuji za článek, tohle je pro mě aktuálně nejžhavější téma a zároveň nejlepší feedback na Day2 a Hub. Řeším hlavní kočárek (hluboká korba i sporťák) , než se malá narodí a váhám právě nad tím , jestli zvolit Day2 nebo jít rovnou do Hubu. Největší obavy mám právě z toho, že Hub třeba nezvládne to, co Day2 (hlavně v zimě ). Váha, skladnost a lehké ovládání je zároveň obrovskou předností...pořád jsem na vážkách, finance na to koupit časem oba bohužel nejsou �� za článek všechny palce nahoru ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako hlavní bych určitě řešila Day2 nebo Geo2. Geo je více do terénu. Hub je super, ale Day je prostě pan kočár. Je do térénu a přijde mi, že i dítě je tam více kryté. Takže rozhodně do něj. Další pořešíte dle potřeby třeba z druhé ruky nebo prostě golfky, ale na to je ještě čas :-)

      Vymazat
  3. Tak jsem se těšila až budu vybírat kočárek. Ovšem mám dvojčata a výběr je... omezený.... Šance cokoliv osahat nulová. Takže jsem brala to co se dalo pořídit v rozumné době, a to na co byly recenze na netu. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To naprosto chápu. S dvojčaty je to o mnoho těžší. Brácha teď řešil kočárek na malé dítě ve sporťáku a k tomu na novorozeně. A to je taky oříšek. Museli mít ještě za sebou a ne vedle sebe, aby ho měli kam uklidit. Ale určitě jste vybrali dobře a vozí se také dobře :-) Jsou vůbec nějaké dvojgolfky?

      Vymazat